Tuesday, August 9, 2011

BERSYUKURLAH~


Fitrah seorg hamba.. Mana pernah rasa bersyukur.. Bila panas, merungut.. xtahan, dahaga, berpeluh, xlarat nak wt keje.. Allah turunkan hujan, masih merungut.. sush nk wt xtvt, baju xkering, sejuk, astro xdpt (hehe).. Bila Allah cmpakkn kmiskinan, merungut lagi.. dunia xadil, ssh nk jalani hidup, pnyakit dtg, kmdhn tbatas.. Allah beri pula kekayaan, masihhh merungut... xcukup, cita2 n matlamat msh xtcapai, nk lagi.. nak lg dan nk lagi... bila Allah sempitkan waktu, aaahh!!! xckup masa nk wt keje, tkejar2, hidup huru hara, tunggang langgang sume bnda.. Allah kurniakan pula lpangnya hidup.. wahhh~ sgt bahagia... wt keje pn btangguh2, enj0y xpnh henti, nk ucap syukur pd NYA mmg tak la..

Manusia2 yg gini mmg APA P0N XBOLEY~

Mmg ianya fitrah, tp xsmstinya kita xb0lh mngubahnya..."Sesungguhnya Allah tidak akn mngubah nasib sesuatu kaum sehnga mereka mngubah keadaan yang ada pada dri mereka" Ar-Ra'd(11).. smpai bila kita nak jd 0rg yg s0mb0ng pada Pncipta?? smpai bila kita nk b0ngkak pd Sang Khalid?? xkemana angkuhnya diri.. klu Allah nk tarik nkmat yg dberi, bila2 pn b0leh.. selagi kita punyai kesempatan utk hidup ddnia ini, bsyukurlah.. kerna Allah beri kita ksempatan utk hidup dan mnghadapi ujian Nya dgn ssh payah sblm kita hidup bahagia di akhirat kelak.. tapi klu kita pilih utk sntiasa mrungut, sntiasa mngeluh dan lalai ddnia ini, bsiap sedialah utk mnghadapi sngsaranya Akhirat kelak.

Wahai hamba yang bernama manusia, sama2 lah kita k0reksi dri... hidup ini hanya pnjaman semata2.. bersyukurlah dgn apa yg ada...

"Ya Tuhanku, berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat-Mu yg telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada kedua orang tuaku, dan untuk mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkanlah aku dengan rahmatMu dalam golongan hambaMu yg soleh." (An-Naml:19)

No comments:

Post a Comment